20 de Juny de 2025 a les 10:26
L'acció estava centrada en reduir els envasos d'un sol ús.
Cartell de l'acció.
L’alumnat del PFI d’Auxiliar de Comerç i Atenció al Públic de l’Institut Cirviànum va participar aquest dimarts i dimecres en l’acció de sensibilització per reduir els envasos d’un sol ús al Mercat Municipal de Torelló, dins la campanya ‘El comerç local i sostenible’ i l’eslògan ‘Oh, i tant!’. Els alumnes van instal·lar una carpa i les persones que van fer compres al mercat municipal van aconseguir diversos premis.
L'alumnat va col·laborar en el disseny del material gràfic com són cartells, butlletes i la imatge de la parada i van assumir tasques d’atenció al públic, dinamització i organització durant l’activitat. Aquesta experiència “els va permetre posar en pràctica les competències treballades prèviament a l’aula en un entorn real i proper”, expliquen des del centre educatiu. L’activitat va ser “tot un èxit, amb 460 productes sostenibles repartits, i va ser una gran oportunitat d’aprenentatge-servei per als joves, que han viscut la campanya com una experiència molt positiva i motivadora”, diuen des de l’Institut.
‘Oh, i tant’ és una campanya que té com a objectiu conscienciar la ciutadania de la importància del comerç de proximitat, estendre la cultura i els valors que té associats. A més, impulsar el comerç sostenible i el consum responsable, situant els mercats municipals com a agents de cohesió social i sostenibilitat, i promoure la participació ciutadana.
Aquesta campanya, impulsada per la Diputació de Barcelona, en col·laboració amb l’Ajuntament de Torelló i que compta amb el finançament dels fons europeus Next Generation, “vol fomentar un canvi d’hàbits entre la clientela dels mercats municipals que afavoreixi la substitució dels envasos d’un sol ús per altres de reutilitzables en les seves futures compres, per reduir la generació de residus contaminants, en benefici del medi ambient i de la salut”.