3 de Abril de 2025 a les 10:10
L'emissora oferirà notícies locals pròpies als informatius de la XAL i coproduïrà l'Infopodcast.
Aquest dimarts 1 d’abril es va fer efectiva l’adhesió de Ràdio Ona a la Xarxa Audiovisual Local (XAL). La Xarxa Audiovisual Local és l’empresa pública de la Diputació de Barcelona que té com a objectiu gestionar el suport a l’audiovisual local català donant resposta a les seves necessitats i contribuint a la dinamització del sector. Articula el compliment d’aquest objectiu a través del Protocol General de Serveis i el desenvolupa mitjançant les marques La Xarxa i La Xarxa+.
Aquest acord d’adhesió suposa per a Ràdio Ona formar part d’una xarxa d’emissores locals que s’estén arreu de Catalunya i a través de la qual s’intercanvien continguts. Això afavorirà per una banda que l’emissora municipal de Torelló pugui nodrir la seva graella amb propostes d’altres emissores i alhora, que els programes de Ràdio Ona puguin ser emesos en altres ràdios locals.
Pel què fa als informatius, l’acord d’adhesió inclou també el compromís de Ràdio Ona d’oferir notícies locals pròpies per emetre als informatius diaris de la XAL així com la coproducció de l’Infopodcast, un butlletí diari on es resumirà en 3 minuts l’actualitat local de Torelló i la Vall del Ges. Aquest butlletí es difondrà a través d’un nou canal de whatsapp que ja està actiu i admet subscripcions. Aquesta producció de contingut informatiu suposarà també una font d’ingressos per l’emissora municipal.
Aquesta adhesió suposa altres serveis com l’accés a sessions de formació en xarxa on-line; assessorament jurídic; assesorament tècnic; cessió de material; serveis d’intermediació de publicitat i servei d’enregistrament d’àudios corporatius i publicitaris.
Des de Ràdio Ona es valora “molt positivament” aquest acord ja que era l’única emissora local de la comarca que encara no estava adherida a la Xarxa Audiovisual Local. Des de la direcció s’ha cregut des de sempre que "calia ser-hi però hem esperat a tenir tot l’equip humà i tècnic adequat per assegurar que podríem donar un bon servei”, a banda també “de consolidar la nostra graella actual per tenir un ampli catàleg de programes a oferir”. En els últims 3 anys el nombre de produccions pròpies ha passat de 9 a 27 i per això es considera que “ara és un bon moment per compartir tot aquest contingut amb les emissores associades”.